Tesisat Dergisi 1. Sayı (Ocak-Şubat 1993)

• Şekil 1. Tenııo.w,ıik Wl!tf, lltlll(I f!.nt[m. 2. TERMOSTATIK RADYATÖR VANALAR! 2. 1.Termostatik Radyatör Vanalarının Avantajları - Her rndyarör gnıbundn rndyatör gid~ musluğu yerine kullanılması scbtbi ile yacırım maliyecinin az olması, .. Çılışması için harici eneı'ji kaynağınn ihtiyacı olmudığmdan s::1bic giderinin olmaması . - Kullnnım ının klasik bir rndyacör vanası kadar kolay ve anla!jılır olması. - Diğer ka2an ve konrrol s isce rrı leri ile uı•unı içinde çalışabilmesi, - 1fer rndyacör g rubunun üzerinde yer aldığın<hın, biıı::ının veya cfoi ren irı etim ba• ğımsız b irimlc:rindc ayrı ayrı koncroli.l s,1ğlı1y,ıbil rnesi , - T:lm kap;ıh konumunda dahi ortanı sı• c«klığının +6°C'nın altına düşıııesi halinde su geçişini açnrnk siscemi donmaya karşı" korurnusı , - ı\rıı,ı rıskinin yok dtnecek kad:ır a, olması, n~dcnlcriııdt•n doh,yı Avnıpı,'cla çok cer• dh görmüşlerdir. ~hına bazı ı\vl'up::ı ii lke• lerindc kalodfer ces,sacın<l;l kullanımı m~cburi malzc:mc haline gecirilmişcir. 2.2. Yapısı ve Çalışma Prensibi Dasit olarnk bir vnn:'l ve bir hissedici cer• mosrncik fegül:ırörden oluşan rermosrnrik vanalarda vunn ;ıksaın ı klasik vt,nalar gibi ohıp, kesme yapan mekani zması norm;ll indyMör vanalarından farklı olarak dii~<·y rahrikle çnl ıımaktoclır. Regülatör kısmı ise; rermik değişiklikleri çok hassas t:ıkip edebilen ıı irclikrc bir reçinenin doldurulmuş olduğu okuyucu cop, reçinede sıcııklığo bağlı hmc• kc;dcri vendi kesme mekanizmasına ile• ren n-ı i l ve bu sisccmlcri barın<l ırnn göv<k· ile b::ığlnncı mekanizmalarından ib:1ı·c:ctiı· Tcrmosrnrik vanalar hağlnndlğı ı::ıdyncür grubunun bulunduğu ortamdaki sıc-Jklı/jı okuyucu cop vası rası ile hissec.lerı!k orr:ını sıcakl ığını +6 ile +35°C arasında regi'ılc edehilccek şeki lde rndynrörden geçen "' miktarını il}'arlarJa r. Gc.-x:c-giinclü;:;, sabah-ö_gle dış ortanı !iıt:akJ,klnrındaki siireklı dtğişinıc baslı ob rnk dcğİ}tO ısı kaybı mikcannın, s-.abit sıc:ıklJkrn yunan kazanla ısı tılan orramda sıcaklık farklılıklıırı )'nracmasına rn<lyacörtkıı geçen su mikrnrı nı ayarlayarak engel ol ıı r• br Şekil 1. Temıwııııik t-'llıı,ı. ''t:/{iilaıik grıı/uı. Dolayısı İlt:'.> ısı ulan orcam dış hav:ı ş~rdarındaki değişikliklecdcn eckilennıed,·ıı cermosc:ırik v.ınnda ayarladtğınıı;; sıcak• l ıkrn ;abic cunılanık, mekan konfor sırnklığı mllkenımeli)'cci sağlanır. Duna bağlı ol:ımk da, dış hav:ı sıcaklığı• nın >•üksc.-Jcliği zamanlarda k;:lz:ıının fazhı \1tlı~mı,sı engellenerek yakıt rasarrufu s.a~- lanır. Yı:ıni cerrnoscatik vana sny<:sinde on.ı.nı sül'eklj [ermik kontrol alrında nınılmıı~

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=