
Türkiye Distribütörü Metrans Makina Olan Wilden, Dünya Çapında Kurduğu Satış Ağıyla %30’luk Pazar Payını Elinde Tutuyor![]()
![]() ![]() ![]()
“Metrans gibi bir partner bulduÄŸumuz için mutluyuz”
![]()
Dünyaya açılabilmek konusunda özellikle Wilden olarak distribütörlükler kurmak suretiyle bundan 30 yıl önce bir proses baÅŸlattık. İyi ki Türkiye’de Metrans gibi bir partner bulduk, çünkü biz hiçbir zaman buradaki partnerimizin imkanları, ilgisi ve altyapısı ile alakalı bilgilere sahip olamazdık. Onlar sayesinde biz de iÅŸimizi burada büyütebildik ve Wilden’nin zaten diÄŸer rakiplerine göre en büyük avantajı, diÄŸer pazarlarda zamanında çok iyi, güzel distribütörlükler kurmuÅŸ olmasıdır. Nitekim Dover Grubunda da bu çok takdir edilen bir durumdur. Wilden olarak çift diyaframlı, hava tahrikli pompa üretimi yapıyoruz. Uygulama ne olursa olsun prensibi aynıdır. Hortumun özelliÄŸi nasıl deÄŸiÅŸiyorsa, onlarda da pompanın malzemesi uygulama çeÅŸidine göre deÄŸiÅŸiyor. Biraz açmak gerekirse; alüminyum gövde, döküm, plastik deÄŸiÅŸebiliyor. Önemli olan doÄŸru malzemeyi seçmek.
“Çin pazarına dönük imalat da gerçekleÅŸtiriyoruz”
Biz sadece Amerika’da imalat yapıyoruz. 10 yıldan bu yana da Çin’de imalat yapıyoruz fakat o imalat sadece Çin pazarına dönük düÅŸünüldü ve üretilen tip de yalnız alüminyum ve Wilden’in 2-3 jenerasyon önceki ürettiÄŸi çok daha harcıalem dediÄŸimiz ve Çin pazarında satılabilir maliyette bir pompadır.
Neden sadece Çin’de ürettiÄŸimizi sorabilirsiniz. Onu da ÅŸöyle açıklayayım; Çin pazarına girebilmek için Çin’de üretmeniz gerekiyor. Çin pazarı çok büyük ve potansiyeli olan bir pazar. Ve Çinliler de mümkün olduÄŸu kadar Çin malı kullanmayı tercih ediyorlar. Çin’de büyük bir potansiyel var ve amaç bu pazarda daha çok aktif olmak, saÄŸa sola satmak deÄŸil. Çin’de bir pompanın asıl maliyetini oluÅŸturan ÅŸey malzemedir. Malzemenin de dünyada aÅŸağı yukarı belli bir uluslar arası fiyatı vardır.
Dove Chemicals gibi bütün uluslar arası firmalar Çin’e girdiler, onların da peÅŸinden gitmek lazım. Onlar da bizim pompalarımızı kullanıyorlar. Bir yerde müÅŸterimizi takip ediyor gibi oluyor.
“MüÅŸterilerimize, ürünün yanı sıra çözüm de getiriyoruz”
![]()
Ben size % 30 pazar payına nasıl ulaÅŸtığımızı anlatmak istiyorum. 80’li yılların başından itibaren Wilden’in dünya üstünde satış ağı kurmuÅŸ olması bir kere her ÅŸeyden önce geliyor. Yani daha ortalıkta kimse yokken bu pazarları elde etme imkanı bulduk. Her ÅŸeyden önce bu pompayı ilk keÅŸfeden ve geliÅŸtirenin Wilden’nin kendisi olması büyük bir avantaj saÄŸlıyor. Biz müÅŸterilerimize aynı zamanda çözüm de getiriyoruz, bu pompanın ÅŸu özelliÄŸiyle sen ÅŸu sistemi ÅŸuraya kur vs. Bu konuda daha çabuk yol aldık ve daha ilerdeyiz. O avantajı kullanarak % 30’luk pazar payını tutmaya devam ediyoruz.
Taklitlerimiz çok oldu. Hindistan’da hatta Türkiye’de bile var. Bununla ticaret yapıp para kazanırsın ama iÅŸ kopyayla bitmiyor. Ama bunun arkasında Ar-Ge var, yeni teknolojiler var. ÖrneÄŸin hava dağıtım sistemi, bu pompada çok önemlidir ve mümkün olduÄŸu kadar havanın verimli kullanılması gerekiyor. Mümkün olduÄŸu kadar az hava tüketerek daha fazla pompadan verim almak çok önemli. Onun için senin pompanın bir kere rakibe göre daha verimli çalışması ve parçalarının daha dayanıklı, uzun ömürlü olması lazım.
“Çok fazla taklidimiz olması, baÅŸarılı olduÄŸumuzu gösteriyor”
![]()
Ürünün bir özelliÄŸi de çok daha az parçadan oluÅŸmasıdır. Bu mühendislik istiyor. Plastik pompalarda plastik polimer teknolojisini bilmen lazım. Çünkü o pompanın bir parçasını yekpare enjeksiyonla yapabilmek var. O zaman tasarrufta bulunuyorsun. Ama rakip onu yapamıyor, çünkü bu teknoloji daha onda yok. Bu durumda maliyet hemen düÅŸüyor, % 30 budur. Lider olmak her zaman liderin arkasından gitmekten daha zordur. EÄŸer biz baÅŸarılı olmasaydık, zaten kimse bizi taklit etmeye kalkmazdı. Onun için böyle bir pozisyondayız.
Wilden’in önce Amerika’da büyümesi, sonra Batı Avrupa’ya yerleÅŸmesi ve zamanla Türkiye gibi pazarlara gelmesi bir süreç. Yalnız Türkiye deÄŸil aynı zamanda civar ülkeler mesela Kuzey Afrika ülkeleri de bizim için yeni açılımlardır. Bu sürecin içinde Türkiye’yi de gittikçe önem kazanan pazarlardan bir tanesi olarak görüyoruz.
“Türkiye, önemli ve potansiyeli yüksek bir ülke”
BRIC ülkeleri yani Brezilya, Rusya, India (Hindistan), China (Çin) ÅŸu anda her ne kadar büyüyen ekonomiler olarak kabul edilmiÅŸse de, biz Türkiye’yi onlar kadar ve hatta onlardan daha önemli bir ülke olarak görüyoruz. Çünkü Türkiye’nin içinde bulunduÄŸu bölge, eÄŸitilmiÅŸ genç nüfusu ve daha birçok etken bu ülkenin her ÅŸeyden önce serbest bir ekonomi ortamında olduÄŸunu ispat ediyor. Türkiye’yi ileriye dönük çok büyük bir potansiyel olarak görüyoruz.
Wilden’in; Dover gibi, PSG gibi grupların içinde olması tabi ki büyük bir güç oluÅŸturuyor. Ve bütün imkanları daha yayılmış vaziyette kullanabiliyoruz. ÖrneÄŸin; bu imalatlarda kullanılan malzemenin temininde belki Dover Grubunun birçok baÅŸka fabrikalarının döküm ihtiyacını Wilden’inkiyle birleÅŸtirip çok daha ekonomik imkanlara sahip olunuyor. Bu bize büyük bir güç saÄŸlıyor ve bunu da organize etmiÅŸ durumdayız. Her bir ÅŸirket kendi başına alım yapmak yerine bunu bir yerde birleÅŸtiriyoruz. Tabi bunun yanında ortak araÅŸtırma ve geliÅŸtirmeye dönük bir çalışma içerisine girdik, buna inovasyon diyoruz. Belki baÅŸka bir ÅŸirketin yaratmış olduÄŸu teknolojiyi Wilden’de kullanabiliriz, yani sinerji yaratabiliriz.
İlginizi çekebilir... Klimalarda Vakumlama İşleminin ÖnemiVakumlama işleminin neden önemli olduğunu bilmek çok önemlidir. Eğer ilk çalıştırma sırasında vakumlama yapılmazsa klima sistemlerinde verimsizlik ve ... Enerji yöneticisi görev ve sorumlulukları hakkında kısa bir değerlendirmeEnerji yöneticisi, şirket bünyesinde istihdam edilebileceği gibi, enerji verimliliği danışmanlık şirketlerinden hizmet alımı yoluyla da sağlanabilir. ... Uzun Süreli Kullanmama Durumunda Buhar Jeneratörleri Durdurma...Buhar jeneratörünüzü uzun bir süre kullanmayacaksanız korozyon etkilerine karşı korumak için bazı tekniklerin uygulanması gerekmektedir.... |
||||
©2025 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Åž. | Sektörel Yayıncılar DerneÄŸi üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.